18 January 2018

GENERALUL ÎN REZERVĂ ȘTEFAN ION – RĂZBOI CU “DUMNEZEUL UNUI SISTEM”

By on July 25, 2016
huci

Aviatorii români sunt foarte mândri și fericiți de celebrarea zilei Aviației Române și a Forțelor Aeriene, pe 20 iulie, în ziua când aievea o divinitate solară și meteorologică, Sfântul Prooroc Ilie, urca în carul de foc la cer, pedepsit și… reevaluat! Incontestabil, această măreață ZI este o binecuvâtare pentru temeritarea piloților prin vâzduhul cu frumuseți și miracole, cu nori, tunete, trăsnete și ploi torențiale.

În preajma acestei zile, acum cinci ani, am pierdut doi colegi, piloți-militari. Fără voia lor, au “decolat la Escadrila din ceruri”! Probabil, un loc mai bun decât lumea noastră materială, care ține de aspectul economic sau pecuniar. În marțea neagră din 12 iulie 2011, pe izlazul comunal Șirna-Tăriceni/Prahova, ziua-n amiaza mare, au trecut pragul în lumea de dincolo, în lumea spiritelor, doi comandori-rezerviști, Victor HUCI (foto) și Mircea TOADER. Au decedat pe timpul testării în zbor a unui avion ultraușor, nou fabricat. Categoric, acest teribil accident de aviație s-a produs doar din cauze tehniceMotorul avionului cu instalația de combustibil modificată s-a auto-oprit în procesul decolării. Tocmai la proba specială de testare, “decolare cu greutate maximă! Fatidic moment! Imposibil de rezolvat! Până azi, rudele și colegii nu au reușit modalități vivace pentru a depista, de ce Dumnezeu i-a chemat atât de devreme la El!? Iar eu nu am înțeles nicidecum, de ce s-au făcut investigații simpliste și vădit protecționiste? Trecut sau nu de … vămile văzduhului, bunul meu prieten Victor, de la care întotdeuna găseam un zâmbet, o privire pe furiș și vorbe meșteșugite, în aceste momente de …grea așteptare la …pronunțare, vreau să recepționeze pe frecvențele din neștiut, cum mă moșmondesc să pătrund prin căile sinuoase ale celor care compară răul de bine! Oare, va afla conținutul raportului meu, povestit sincer și curat omului drag și scump mie, cel care m-a adus pe lumea asta și m-a crescut cu chiu și vai!? Dar cel care, la momente de grea supărare, similare acestuia, m-a liniștit, m-a luminat, și mi-a acordat multe, foarte multe pilde…

mamă dragă, de la începutul spovedaniei mele, te rog să-mi răspunzi la întrebarea „există ceva care poate fi de folos sufletelor după moarte”?

- Băiete, ascultă-mă în chip de copil și încearcă să-mi povestești tot ce te apasă, dar nu folosi cuvinte mari și nu aminti de taina Sfintei Spovedanii. Aceasta se face, de bună voie, doar înaintea duhovnicului. Și nu trebuie să fie prihănitoare, adică să nu dai vina pe nimeni. Nici pe oameni, nici chiar pe diavoli. Or, tu pari sănătos, dar ești mereu cu barda-n brâu…

- Păi, vreau să mă destăinui despre draci cu chip de om …

- Fii îngăduitor, bunul Dumnezeu te-a ajutat mai mult decât meritai. Noroc cu rugăciunile mele! Și ascultă-mă cu înțelepciune: biserica ortodoxă prin sfinții săi ne-a învățat că Sfânta Jertfă a lui Hristos, Jertfa mântuirii noastre, aduce mari foloase sufletelor și după moarte, putând da iertarea păcatelor lor în viața care va să vină. Pentru această pricină, sufletele morților cer uneori să li se facă Liturghi, așa cum am făcut eu părinților mei, fraților, surorii mele și lu`tac-tu. Da ce-ți veni cu asemenea întrebări, că de mic mai pisălogit cu fel de fel de curiozități? De când erai d-un cot, poate un pic mai măricel, atunci când te-am învățat “înger îngerașul meu”, m-ai tot sâcâit cu… de ce nu-ți vezi îngerașul, de ce nu-i lângă tine cănd te latra câinele sau când îți fugea calul în lucernă? Da, n-ai remarcat ce frumos te-a ajutat, când ai deveni mare, să poți călării mii de cai-putere în siguranță!?!!! Iar acum, după mai bine de o jumătate de veac, pui întrebări duhovnicești în loc să intri și tu în biserică să te rogi pentru iertarea păcatelor! Sau ți-e frică să nu cadă pe tine sfinții de pe icoane?

- Te rog, oprește-te. Am venit la mata să-mi asculți oful. Și de la început, află că de nenumărate ori era să plec în ceruri, așa, cât ai scăpăra din amnar! Însă, de fiecare dată, am simțit cum un îngeraș mă salvează în ultima clipă! Dar de cinci ani încoace nu reușesc și nu mă ajută nimeni să descos ițele întortocheate științific pentru a afla cum și din ce cauză au murit nevinovați doi prieteni, neprihăniții mei colegi-piloți. Ți-am mai spus câte ceva despre ei. E vorba despre acea misiune aeriană, cu avionul nou construit și modificări pe ici pe acolo de către un inginer nesățios. Mare păcat a făcut că în grabă, nici după o lună, parcă vreo 25 de zile, a scos avionul pentru a doua oară la zbor tehnic de omologare. Prima încercare a fost un eșec total…

- Ce-i aia omologare?

- Adică, a confirma oficial calitățile unui produs și, numai dacă este bun, se aprobă fabricarea lui curentă în anumite scopuri. Apoi, poți să-l și vinzi!

- Cumva… vorbești de catastrofa aeriană de pe… câmpul de lângă satul unde s-a născut și deunăzi ai înmormântat-o pe soacră-ta? Dumnezeu s-o ierte, era o femeie tare cumsecade! Ăăă…undeva pe lângă Ploiești? Am văzut și la telivizor. Vaaai, ce necaz mare pe capul familiilor! De ce maaamă s-au grăbit să-l bage iar la zbor dacă nu era bine reușit? Și dacă s-au grăbit, de ce nu l-au luat la puricat? Cine maaamă la oblojit, cine și-a pus deștul, cine a iscălit în buletinul lui, sau cum îi zice, că nu-mi mai amintesc…

- Livret se cheamă, mamă..

- Așa, așa, parcăm ieri te auzeam: lasă măicuță n-ai grijă, în fiecare zi avionul pe care-l zbor este îngrijit peste tot, în toate măruntaiele de cel puțin 4-5 ingineri, bașca 15-20 de tehnicieni. Și ce te mai împăunai când îmi spuneai: n-ai teamă, unii repară, alții verifică și trec tot întrun document, absolut tot, sub semnătură, pentru că răspund cu capul. Mi-ai dat și un exemplu nimerit: mamă, fac exact ca doctorii când consultă și completează fisa medicală de la capul bolnavului. Sau m-ai mințit, să nu-mi mai fac griji!? De-ai știi de câte ori mă trezeam noaptea și mă rugam să nu cazi cu avionul!? Doamne, mulțumescu-ți ție Doamne că mi l-ai ocrotit…. ! Auzi, dar azi nu se mai face așa?

- Cu siguranță mamă se face, dar la armată și la avioanele de transport pasageri. Însă la ăștia, la cei care construiesc avioane mici cu greutate sub 450 de kile și două locuri, am descoperit că nu fac așa! E totul diferit! Cică dacă sunt acoperiți și de… titluri științifice și au lucrat sau sunt reprezentanții de calitatea produselor în mari societăți aeronautice naționale, și încropesc între ei activități comerciale și financiare, fac ce vor mușchii lor! Obligatoriu și necondiționat, o afacere pusă pe roate trebuie să îndeplinească condiția GAD, adică gașcă acționează discret!! Evident, în folosul direct al lor și indirect al altora. La ăștia, care au făcut fel de fel de matrapazlâcuri prin hățișul și sub umbrela unor asociații sau fundații, chipurile în baza unor „Contracte de Prestări Servicii”, am descoperit că totul este anapoda. Aparent, lasă impresia că stânga nu știe ce face dreapta. Nu respectă reglementările! Auzi tu, până și legile pe domeniul specific lor sunt eludate, adică ocolite! În prezent, fiind inginer de aviație cu patalama poți să cumperi o elice din Ucraina, un motor din Austria, un robinet de combustibil de la TCMT, tradus vine, tehnologia de construcții mașini și tractoare! Ba chiar și trenul de aterizare îl cumperi de ici de acolo, de unde ai depistat că se potrivește, ca preț și formă, la un tip de avion anterior proiectat și construit de către alte persoane de peste mări și țări. Și faci tu unul aproape identic! Ei, ce să-i faci, de la Neculce-ncoace se copiază TOT! Ca atare, mintenaș toate chilipirurile le asamblezi, adică le fixezi, le prinzi neapărat pe „o structură de aeronavă categoria ultraușorfabricată cu materiale de calitate aeronautică” și certificată la societatea unde ești…„inspector inter-faze(porți) pe linia de asamblare. Aaa, normal, muncești din greu dar nu singur. Ar fi foarte epuizant! Dacă ai zodie norocoasă și ești, absolut întâmplător, de exemplu, Reprezentantul I. Aerospace Industries la Societatea… Company București” îți dau o mână de ajutor toți, de la portar la director! Cică, pe toți i-au năpădit entuziasmul, dragostea și fascinația zborului. Aceștia, băieți de băieți in-corpore, te ajută și la lucrările din laboratoare, și-n hangar, și-n procesele de asamblare și dezasamblare ale micului avion. Săracul, apoi este cărat cu mașina „dus-întors pe diferite câmpuri de zbor, doar, doar s-o desprinde de la sol! Aici este verificat „în zbor’’ numaidupă pregătirea tarlalei, adică după cositul ciulinilor, nivelarea mușuroaielor de cârtițe, strângerea băligarului și alungatul șeptelului. Doar aici, toate serviciile astea, altele nu există, sunt aproape moca! Și-i mai departe de ochii curioșilor! Ceva de groază aici este doar paza împotriva năbădăioaselor de vițele și tăurași, de iepe și armăsari pe care, uneori, le cuprinde pe nesimțite… strechea!!! E nasol, scapă cine poate dacă primarul nu-i vigilent!! Categoric, multe chestii-s pe mutește, însă, ajutorul tuturor, de la societate la autoritate, este vizibil, mai ales la necaz, adică la momentul când se dă cu… subsemnatul… Că de, dacă întinzi coarda până plesnește, apare nenorocirea! Ei dragă mamă, aici și acum se simte spiritul de grup, prin declarații la unison, de tip „copy-paste”. Pe românește spus, scrieți cum vă dictez eu” la comanda mea…!!

- Păi tu le-ai spus cum să scrie? Ce căutai acolo!?

- Nu, nu mai înțeles, sau eu nu am explicat bine.

- Lasă, îmi explici altă dată. Mai bine dumirește-mă, ce făceau cu avionul după graba asta nesăbuită, parcă au căutat-o cu lumânarea…!?

- Exact ce face țăranul după ce crește vițeii, porcii și orătănii în curtea sa! Le vinde unde poate, unde piața cere, nu? Numai că, inginerul din capitala țării dă comandă, în prima fază, să se treacă pe flux tehnologic doar trei structuri de aeronavă. Cu tupeu și îngăduință, se execută! Ba, se și modifică, și iute la vânzare peste graniță! Se vinde bine, cu prețuri piperate. Avionul acesta care s-a defectat și a luat viața a doi piloți era deja arvunit și trebuia predat la termen, conform înțelegerii dintre constructor și cumpărător, un turc. Barosanul ăsta, turcul, comandase și ceva modificări constructive la acest avion, deosebit față de original. Clientul dorea, plătise în avans, să zboare mai mult, pe distanțe mai mari cu o singură alimentare. Numai că, inginerul proiectant și constructor, adică cel care l-a desenat și asamblat din părți componente cumpărate de unde a putut din lumea asta largă, știind avantajele liberei circulații a mărfurilor, nu l-a reușit din prima!! Deșitoate lucrările și testările de specialitate nu le-a făcut în garajul personal, ci în laboratoarele și-n hangarele unei mari societăți aeronautice, cu credibilitate internațională! Ti-am mai spus, dar repet să bagi la cap! Pilotul-inspector selectat pentru testare l-a verificat la sol și-n zbor din… fuga calului. Câți și de ce au fost desemnați mai mulți piloți pentru o singură misiune aeriană, îți voi explica mai încolo! Noroc cât casa pe acesta, pe al doilea pilot-inspector selectat și desemnat de autoritatea de certificare! Dl D.S., așa-l cheamă, era gata-gata s-o mierlească, să se prăbușească cu avionul, așa că l-a aterizat după nici 10 minute de zbor! Practic, a decolat și a aterizat urgent deoarece a observat că avionul nu putea fi pilotabil, după cum avea să noteze: „ba înclina puternic pe stânga, ba cobora botul, făcea viraj greoi la unghi mic, nu ținea direcția, era instabil în plan vertical. De unde rezultă că avionul a fost construit precar, era complet dezechilibrat și nici nu răspundea normal la comenzi!!! La sol, mulțumit nevoie mare că a scăpat cu bine și știind că, „frate-frate da brânza-i pe bani”, scrie tardiv, negru pe alb: „avionul este oprit de la zbor.

- Vrei să spui că avionul zbura ca o rață împușcată-n aripă?

- Exact! Superbă asemănare!

- Să mă ierte Dumnezeu, zic și eu, de l-a tine mai știu câte ceva. În cazul ăsta cred că avionul oprit de la zbor trebuia căutat peste tot, și-n… na, era să zic o prostie! Mai abitir ca tac`tu când pregătea căruța cu fructe și cartofi să se ducă la câmp. Daaa, mi-aduc aminte, săracul ce o mai dezmierda, o ungea la furca de la direcție, la frâna de pe spate! Ba, uneori, chema să-l îndrume oameni mai în vârstă. Nu era fudul. Nu dădea negru peste verde, era categoric și nu se juca. Era foarte meticulos, da să știi de la mine că niciodată, absolut niciodată nu a dat cu oiștea-n gard

- Mă lași să continui sau îmi turuiești din toată copilăria?

- Știi ce, mai fac și eu niște comparații deocheate, poate ți se mai descrețește fruntea!

- Nu pot mamă, nu pot și gata! Când văd și aud samsarii și șarlatanii, când descopăr la ei minciuni sfruntate, falsuri, nerozii, samavolnicii, eu cu mari eforturi reușesc să mai găsesc câte o gură proaspătă de oxigen. Și asta, numai cu ajutorul unor oameni cumsecade, cu multă carte, bună creștere și frică de Dumnezeu! Cum să nu mă revolt, cum să nu strig la cer, când observ că organele specializate ale statului care realizează activitatea judiciară comit abuzuri grave în serviciu, își bat joc de misiunea nobilă a profesiei de procuror, de oameni-victime, având ca unic scop scăparea persoanelor vinovate de rigorile legii penale. Bineînțeles că-mi apare… „vălul roșu și încep să regret că am slujit țara la mii și mii de metri înălțime, sub jurământ la Drapel!

- Ce-ți apare!?

- Adică roșu în fața ochilor, mult, foarte mult sânge-n creier. Detalii, mai târziu. Acum fii atentă! Află și tu mamă că instanța, adică un organ de stat însărcinat cu soluționarea litigiilor între un om cinstit și un escroc, șarlatan sau criminal, ci-o fi el acolo, a constatat că procurorul nu a administrat toate probele în vederea aflării adevărului. În cazul de care fac vorbire, procurorul trebuia să dispună o expertiză tehnică de specialitate pentru lămurirea tuturor împrejurărilor producerii accidentului. Tot instanța arată că neadministrarea de către procuror a unor probe esențiale pentru aflarea adevărului echivalează cu încălcarea dreptului la apărare. Astfel, în cauză nu au fost respectate toate garanțiile necesare desfășurării unui proces nepărtinitor. În final, instanța trage concluzia că procurorul a pronunțat soluția de neîncepere a urmăririi penale încălcându-și rolul activ, constând în obligația impusă acestuia de a strânge probele necesare aflării adevărului și lămuririi cauzei, sub toate aspectele, în vederea justei ei soluționări.

- Nu te supăra pe mine fiule, n-am înțeles o iotă, dar totuși întreb, ca proasta-n târg: dacă ”procuratorul ăsta” nu s-o fi priceput la cazuri destea complicate, de nenorocire în aviație, și-o fi zis: ”morții cu morții și vii cu vii”!?

- Să zicem că ai dreptate. Într-adevăr, dosarul cu pricina a fost luat din ghearele unei prime pramatii care a fost la locul prăbușirii avionului, pentru instrumentarea cazului, dosarului…

- Ce înseamnă, instrumentare, că ai venit cu termini de la oraș. Ai uitat de unde ai plecat?

- Bine, bine! Ai dreptate! E un cuvănt cu mai multe înțelesuri… cam… parșiv!!! Înseamnă și a întocmi un proces verbal, și a ancheta. Dar și a aranja, a instrui

- …cum adică!? Îl înveți pe cineva cum, ce și când să facă ceva, vrute și nevrute…!?

- …ăsta, procurorul sosit la fața locului i-a permis inginerului constructor să predea mai târziu toate documentele avionului, tipizate și înregistrate, după 4, 5 sau 10 zile. Incredibil, nu!? Fantastic, nu!? Uite mamă, unde s-a ajuns!? Mama lor de… Un organ judiciar să facă o asemenea eroare sau poate măgărie!? Un organ specializat al statului trimis să realizeze o activitate judiciară acordă timpul necesar unui individ găsit la locul faptei comise, o durată trebuinciosă pentru a-și spulbera amprentele!? Repet, să înțelegi bine! Mai clar de atât pot explica doar la tablă sau pe șevalet. Fapta de omor a fost generată de un produs nou fabricat, scos la testare pentru multiplicare și vânzare. Pe timpul testării și din cauza defectării produsuluiau murit doi ANGAJAȚI. Produsul nou fabricat și scos a doua oară la testare pentru omologare a fost proiectat și modificat constructiv, față de original, de ANGAJATOR. Produsul nu a fost fabricat într-o grotă sau tavernă. E claaar!? Produsul a fost fabricat într-o societate comercială. Dacă-i clar până aici mamă, nu trebuie să le dea cineva… treeeziiireaaaaa…!?

- Mă, ce tot îi faci ca pe o albie de porci, ba pe procuratorii ăia, ba pe ălălalt! Ce, tu nu ai executat ordinile? Recunoaște, ce crezi că eu nu știu că ordinele se execută nu se discută, hai zi?

- Măi femeia lui Dumnezeu, e scabros să execuți orbește ce zice ăla sau ălălalt, indiferent cine … este…

- Plec, plec, vorbești urât și urlii de te aude tot satul. Mă faci de rușie mamă, nu se poate, sunt femeie bătrână!!!…

- Puțin, doar puțin mai stai, te implor, pe cuvânt, nu mai țip. Îmi retrag cuvintele urâte! Dar sunt cutremurat de acest groaznic caz, generat și apoi acoperit de 8 sau 10 persoane, din 3 sau 4 instituții de stat, în care au murit două ființe omenești. Înțelege odată, că nu mai vin nici o dată pe la tine. Și să fie clar pentru toți cei care au urechi de auzit: mai devreme sau mai târziu, vinovatul trebuie să plătească, altfel, se duce dracului societatea asta. Și așa aflată în gura prăpastiei! Intenționez să-ți relatez intimități, dar să fii bărbătoasă. Iată ce urmează! În câmp la locul faptei, ateul inginer cu funcții…alese se obligă-n scris să predea mai târziu procurorului actele oficiale, când vrea mușchiul lui. Cică aici, la locul faptei, în această bulversare nu poate că este în stare de șoc nervos! Piloții i-au distrus avionul!!! Solicită un răgaz pentru limpiditate. Milostiv și-nduioșat procurorul trece cu vederea subterfugiul!!! Mai limpede și direct spus, inginerul a cerșit și a căpătat un timp necesar pentru măsluire, pentru a face toate actele… beton!!! Rabdă-mă, chiar de mă repet, are legătură și cu ce urmează: după aproape trei ani, din nou în scris, auzi mamă ce declară angajatorul, adică inginerul, constructorul, proprietarul avionului :piloții mi-au deturnat avionul în timp ce eu făceam cafele!!!! Piloții au luat și toate documentele mele tehnice în avion. Și au ars toate odată cu aceștia!!! Asta-i cauza că nu le am acum, așa cum prevede legea”!!!! În viața ta ai auzit cretinisme mai grave! Există batjocură mai mare!? Fără îndoială că nu, decât la acest impostor este cu ghiotura. Fii foarte atentă. Pentru acest avion scos la zbor de testare pentru omologare, în decurs de aproape trei luni, din mai până-n iulie 2011, autoritatea de certificare selectează și desemnează din propria ogradă trei piloți-inspectori: primul pilot-inspector, dl. U.G., refuză misiunea din motive necunoscute până acum; al doilea, dl. D.S., se bagă cu nonșalanță, dar oprește avionul de la testări. A fost găsit defect. Lipsit de curaj și de sentimentul onoarei se dă la oparte. Sau prudent și dibaci, refuză riscul. Și-ntrun mod vrăjitoresc, devine faimos în lumea bună! Integrat în Aeroclubul României, vătaf la comisii de licențe și brevete, devine intempestiv un mare povestitor. Dar așa, pe înțelesul unei d-ne procuror. Când prima dată la audiat suav în dosarul pus în poală dă șăfulei, l-a rugat frumos să-i nareze tot accidentul, așa, din ce își mai amintește c-a fugit timpul. Dar cu termini pe înțelesul `mnea-ei,că de, femeile înțeleg mai greu”.Și …hă, hă, hă!!, se-nneacă-n râs de propria glumă pestriță, d-na procuror, adică următorul magistrat. Primul instrumentase, gestionase dosarul, scurt și la obiect!!! A fost schimbat. Misiune îndeplinită? Da, din moment ce a fost avansat!!! Ei, mamă dragă mai află că pilotul ăsta, cum care…!?, cel care a oprit avionul de la primul zbor deoarece l-a găsit cu defecțiuni constructive și aerodinamice, află tu că imediat după catastrofa aeriană, când încă nu se răcise corpul pilotului carbonizat și epava fumega, dl. D.S. v-a ateriza urgent la locul catastrofei aeriene, ca vulturul necrofag! Ghicește din ce… cuib… s-a lansat într-un vertiginos în picaj, cu ținta repartizată, încadrată și pregătit până-n dinți să lanseze tot arsenalul? Nu fi mâhnită, știu eu precis, și-ți destăinu-i tot. A venit gâfâind de la un pripit și scurt instructaj, încropit în fieful Aeroclubului României, post-…. !!!??? Ai băgat de seamă, nu!? Sosește la locul faptei și de la început dă cu gușa-n pământ, cu poziție teatrală, cu multă compasine falsă, să știți… pe piloți îi cunosc bine… adică i-am cunoscut, acum”..!!!… Apoi, se salută cu o cucoană, săru-mânușițile d-na procurooor”…!!! Și se gudură bine pe lângă ea. Nu asta, alta era băgată, la momentul ăla… potrivit…, sub acoperire…neoficial, în echipa organelor de cercetare de la locul faptei… !!! Cică, fără interese, doar așa din niște …curiozități ispititoare!!??

- Mă, mai devreme mi-ai spus că nu ai fost la locul crimei…de unde știi toate astea, parcă i-ai filmat sau ai pile la ăia cu telefonie vigilentă ziua și noaptea indiferent de condițiile meteo, na că ți-am zis-o…

- …nu, nici una nici alta! Ăst faimos pilot nr. 2, a zis cu gura lui că el a discutat, imediat ce a aterizat la locul faptei, cu o… doamnă procuror!!! Pe cuvânt, așa a declarat prin graiul lui, asta am înregistrat…!!!, îți poate confirma și d-na procurorcaz.

- Daaa, ce căuta ăsta acolo, de ce s-a înfipt el taman atunci și tocmai acolo, de ce s-a băgat ca musca-n lapte, ori a fost trimis de șeful lui!? Sau poate l-a chemat cineva? Că de, din câte mi l-ai descries, nu-i fitecine! Cu experiența lui… poate echipa aia de cercetare avea nevoie de el, de o lămurire, de … nu știu cum să nimeresc…!

- Lasă, îți spun eu ce rol a avut. Aparent e simplu, dar se va lăsa urââât!!! A venit ca un șarlatan în talcioc. Auzi idee, auzi câtă nesăbuință!!! A fost trimis și a acceptat să joace rolul unei cârtițe”. Și-a zis, la câtă prostime-i în lumea asta, cine bagă de seamă!? Eu fiind din… republica Ploiești, cu avioane personale băgate în hangare, mă poate scoate d-na procuror în față d-lui procuror caz, oficial numit, și mă prezint: mă numesc D.S., și proprietar avioane și inginer, de-aici din oraș și fac parte din Comisia de Investigare CIAS. Io zic să nu vă luți după țăranii ăștia, care s-au zgâit cu deștul în gură, habar n-au de aviație. Sunt văcarii, ciobanii satului. Eu sunt expert pe domeniu, vă zic tot cum a fost după ce discut cu inginerul constructor. Mi-e bun prieten, săracu de el, acum este foarte marcat. Și eu am cumpărat un avion de la el. O mare avere a pierdut, piloții ăștia doi … cam ageamii! Am și eu un avion identic cu ăsta care a ars și am mai construit unu, mai bunbla, bla…De la audierea acestui linge blide”, după mărturisirea proprie pe care a făcut-o, ca un copil naiv, că de, întotdeauna gura păcătosului adevăr grăiește”, continuu mă chinuie întrebarea: madam asta sub acoperire din echipa procurorului doarme liniștită pentru că nu a fost consemnată cu numele și prenumele ei în procesul verbal întocmit la fața locului? Zic, n-ar trebui, că dl D.S., pilotul-inspector nr. 2, a fost stipulat citeț în procesul verbal luat la fața locului, cu numele și prenumele în clar și cu funcția strecurată în …fals, de membru CIAS. Zău, a dat pe goarnă”, chiar în fața mea și în urechile d-ei procuror…!!!

- …îți bați joc de mine, ce-i aia CIAS…!?

- …așa, întreabă-mă tot: CIAS este un acronim, adică o prescurtare ce vine de la, Centrul de Investigare și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile. Acesta fiind forul de unde s-a tras concluzia finală despre cauzele principale și favorizante ale catastrofei aeriene. Evident … “nici că că, nici că că”!!! În prezent, parcă sau mai pus pe roate, și-au luat rolul în serios. Și… cum ziceam, hopa Mitică ăsta, pilotul-inspector nr. 2, cu aere de Mama Omida, a reușit să fie prezent peste tot, chiar și la momentul scrierii declarațiilor martorului principal și ale martorilor tehnicieni structuriști, toți angajați la Romaero!!! Să afli de la mine un mare adevăr, poate ușor iertat prin rugăciuni de Dumnezeu, dar opacizat și ignorat în scriptele madamei procuror n-aude n-a vede n-a greul pământului”. Această catastrofă aeriană putea să fie evitată doar de acest pilot-inspector nr. 2!!! Doar dacă acesta era un slujbaș corect, un om care-și făcea profesia cu onestitate. Dar s-a comportat ca un… “terchea-berchea”. A procedat murdar, pute foarte urât! E cât se poate de clar. Dacă era un strașnic bărbat, putea să evite catastrofa aeriană!!! Cum? Simplu. Îndeplinindu-și atribuțiile de serviciu astfel: în data de 16.06.2011, după primul zbor de testare executat în doi timp și trei mișcări, cu aterizare forțată doar după 10 minute de zbor, trebuia în mod obligatoriu că completeze documentele prevăzute în reglementările aeronautice. Însă, cu o nesimțire cât rapănul de pe porcii aruncați în Deltă, după fătare la auto-îngrășare, își permite să plece în străinătate în zone luxuriante fără să-și facă datoria de serviciu!!! Ce să mai amintesc de respectul și onoarea față de proprii camarazi de manșă!!!. Comportament de ghiolban: 1) nu completează fișele cu rezultatul verificărilor la sol și în zbor”; 2) nu raporteză sub nici o formă cazul de oprire aeronavă de la zbor” la autoritatea de certificare, Aeroclubul României, care la rândul ei doarme-n nădragi. În mod obligatoriu, trebuia să introducă prima fișa după fabricarea avionului cu rezultatul verificărilor din 16.06.2011, în Dosarul tehnic-în istoricul avionului cu toate bubele și bolile lui” din toate momentele; 3) face fals în acte oficiale, post-catastrofă!!! Ce păcat, post-mortem a cutezat să-și ponegrească proprii colegi-piloți!!! Cât de bestial!!!; 4) susține inepții, minte și manipulează. Sub machiajul unei firave inocențe, încearcă să fie în acest caz aviatic … spălătorul rufelor pătate cu…sânge. O acțiune mârșavă, pe cât de târzie pe atât de grea! Oare, d-na procuror-expertă-sub acoperire, împinsă la locul faptei, nu l-a învățat că numai sângle proaspăt se spală ușor!!!. Nici ea și nici el n-au știut că-ntotdeuna sângele rămâne impregnat pe veci, dacă-i răscopt în pârjolul produs simultan de benzina, uleiul și vopseaua de pe structura unui avion prăbușit. Să nu se uiteee, să nu cumva să se convingă… singuri!!!

- Fii milostiv mamă, lasă-i în plata Domnului! Te rog lămurește-mă, că parcă sunt bătută-n cap. Neseriosul ăsta de pilot pe care l-ai făcut în fel și chip că sigur merită, păcătosul asta nu avea voie să-i spună colegului său care a urmat la manșă după el, că a plecat în grabă, că n-a avut timp să mai completeze buletinul, sau livretul acela!? Barem să-l fii avertizat… măi, ia-o cu verificarea de la zero, că nu-i de joacă! Să știi că avionul l-am oprit de la zbor, chiar e grav bolnav, trebuie cărat din nou în fabrică de proprietar să-i dea de rost…!!! Ce, era secret!? Sau era certat cu el!? Da, de ce erau doi oameni, doi piloți în avion? Din câte mi-ai spus, io am înțeles că avionul avea comenzi duble… parcă două manșe, nu?

- Da, așa e. Voi fi mai limpede și repet de câte ori e nevoie. Deci, la sfârșitul lunii mai 2011 avionul era gata pentru a fi scos la verificările de “la sol și în zbor” de către un pilot-inspector. Proprietarul, adică inginerul constructor primește aprobare de testări și-l cară în câmp. Autoritatea competentă, de fapt autorizată că de competență, ioc, selectează și nominalizează primul pilot, pe dl. U.G…

- … autoritatea asta numește inspectorul cum vrea ea, sau pe cine vrea?

- De regulă, că la ăștia Reglementările seamănă cu… democrația, largă și adâncă. Cuprinde cuvinte interpretabile, ca acestea: de regulă; e posibil; s-ar putea; câteodată. Sunt expresii ce lasă loc de echivoc, de confuzie. Nimic întâmplător…! Dacă proprietarul avionului vrea și-l propune pe…colegul său, pe inginerul de la instalații hidraulice, autoritatea zice bine, „aprob”, că-i pe lista noastră cu inspectori. Pricepuși, nu? Uite așa primește misiunea aeriană pilotul-inspector nr. 2, dl. D.S.Meseriaș cu multe, foarte multe zboruri de agrement cu senzații pe la ombilic oferite ba lu´ unu, ba lu´ alta, frumoasă și devreme acasă!!! Ăsta, după 10 minute de zbor de degringoladă, scapă și oprește avionul de la zbor, își pune palma-n cur și pleacă la turci…!!! … Domnu, scuze că întârzie puțin sosirea coletului cu… dar sigur ți-l aduce în maximum două luni… te-asigur… e om serios ce naiba, pe cuvântul meu”…!!! Inginerul constructor dă ghes și autoritatea nominalizează pe al treilea pilot-inspector, pe Mircea TOADER. În ziua de 12.07.2011, acesta execută toate verificările “la sol” impuse de reglementări și normal, pentru a i se permite verificarile “în zbor”, completează o “Fișă”.

- Stai oleacă, ce-i fișa asta, e buletinul sau livretul avionului!?

- Mulțumesc de întrebare mamă. E bună! În sfârșit mă întreabă cineva un lucru important! Această fișăeste foarte importantă. La predarea-primirea” avionului, fiind înregistrată se semnează de ambele părți, de proprietar, tehnic sau inginer, etc. și pilot..Este o anexă la un proces verbal, datat și înregistrat întrun Registru de Procese Verbale, deținut și arhivat la autoritatea de certificare. De exemplu, dacă eu îi dau mașina cumnatului meu, păi, îi dau și certificatul de îmatriculare, și cartea de identitate a mașinei, și asigurarea RCA ca să se legitimize la poliție. Ferească D-zeu de vreun accident pe stradă! Pe această fișă, pilotul completează rezultatul verificărilor, de exemplu, dacă dosarul tehnic corespunde cu avionul construit scrie, “DA”. Dacă în realitate e alt tip de avion scrie, “NU”. Semnează și el dar și proprietarul sau constructorul avionului. După ce se fac toate verificările impuse de lege și pilotul constată că totul este bun, atunci atașează fișa la un proces verbal, anexa 4 îi zice, și împreună cu aceasta se formează documentul în baza căruia autoritatea aprobă eliberarea certificatului de identificare pentru avionul supus verificărilor. Desigur, dacă nu are obiecții. Ai înțeles? Nu-i greu pentru cine vrea să înțeleagă. Ehei, dar abia acum apare… nucleara!!! Cum îți relatam, pilotul-inspector nr. 3, Mircea Toader execută în data de 12.07.2011 verificarea la sol” și completează fisa, așa cum e legal, pentru a avea acceptul inginerului să plece și în zbor, la verificările specifice și impuse de reglementări. Până aici, totul normal. Decolează pentru verificări în zbor”, iar după aproape 30, 40 de minute aterizează avionul și raportează inginerului, și verbal și în scris, despre comportatrea avionului. Găsind ceva în neregulă, ceva defect, face și o reclamație scrisă în acest sens, pentru ca inginerul să poată intervenă…

- … cum adică… și verbal și în scris?

-Oof! “Verbal”, adică prin viu grai, cu gura lui, pilotul după aterizare i-a spus inginerului tot ce a constatat la avion pe timpul zborului de testare. Fii foarte atentă ce înseamnă “în scris”. Adică, după primul zbor din 12.07.2011, după aterizare, în pauză, pe pământ, pilotul nr. 3, Mircea TOADER,a completat fișa aceia specială, a consemnat cu absolut tot ce a constatat la avion “în aer”. Denumirea fișei în reglementări fiind,”Fișa cu rezultatul verificărilor”. Acum, și numai acum, având baza legală și justificată drept urmare a sesizării pilotului-inspector nr. 3, inginerul analizează șidecide soluția optimă de asistență corectivă, de remedierea defectului avionului. Acolo, pe câmp, fără să avem proiectul în față cum făceam la Romaero“ au declarat tehnicieni specialiști, s-a intervenit simplu și rapid la o corecție prin “îndoirea” unui compensator aerodinamic de pe suprafețele de comandă mobile. Trebuie să cunoști și să știi că fișaasta are cinci capitole. Pe primul și pe al doilea capitol, pilotul le-a completat după verificarea făcută la sol”, adică înainte de decolarea în primul zbor de testare. Respectivele capitole se referă la verificarea documentelor și verificarea tehnică ale aeronavei prin aspectare vizuală sau punere în funcțiune”! Oricum, aceste operațuni de verificare au mai fost executate de pilotul-inspector nr. 2, dl D.S., aproape cu o lună mai devreme, la primul zborul de testare efectuat pe 16.06.2011. Acum, în misiunea aeriană planificată în ziua de 12.07.2011, pilotul nr. 3, Mircea TOADER, trebuia să constate comportarea avionului în aer” după aplicarea procedurilor de asistență tehnică corectivă după reîntoarcerea în fabrică, mai clar spus să observe dacă au fost remediate bine sau prost defectele constructive și aerodinamice constate și consemnate, deci reclamate anterior, cum ți-am mai spus. Mă repet intenționat, să întelegi bine! După aterizare din primul zbor din 12.07.2011, pilotul nr. 3 Mircea TOADER completează fișa cu defectul, anomalia descoperită la avion“în aer”. Ia zi, am vorbit clar? Acum ai înțeles bine?

- Am înțeles mă, doar nu sunt toantă!

- Știu că ești ageră la minte, eu cu tine seamăn…

- Da, dar te cam dă modestia afară din casă…

- Sigur, trebuia să-mi dai un bobârnac, dar tu știi de ce am cam bătut apa´n pive? Tot eu să-ți spun. Ochii cât cepele, iar urechile fă-le pâlnie. Nici acum nu ai sesizat, de ce primul procuror trimis la fața locului faptei pentru o cercetare de tip “cacamaca” s-a lăsat înduplecat de rugămintea inginerului constructor!? Uite, să fii foarte atentă, sub o mască de nătăfleț, dar în realitate lipsit total de scrupule, ce scrie inginerul în propria declarație: “mă oblig ca în zilele următoare să pun la dispoziția organelor de anchetă următoarele documente, în baza cărora s-au efectuat zborurile respective, de testare a avionului respectiv: cererea mea, adresată Aeroclubului României, pentru efectuarea inspecției și a zborului tehnic, în vederea obținerii Cărții de Identitate (cică nu știe cum se numește exact, carte de identificare, e timorat, dar minte de pute că documentele erau la el în mapa personală din mașina personală din câmp!!!) a avionului ultraușor; anexa 4, formularul care urma să fie completat de către pilot, după efectuarea testelor necesare(atâtea câte considera că este nevoie); contractul dintre Fundația Icarus și Romaero București, referitor la execuția structurii avionului, conform documentației puse la dispoziție”. Ei, acum ai înțeles rostul dosiriidocumentelor oficiale? Ai buchisit câte ceva din noianul de fărădelegi comise de unul și același făptaș… de ăst inginer…proiectant, constructor, proprietar și precupeț!!!????

- Zi deșteptule, le știi tu pe toate…

- …simplu și cu efecte eficace! Să le… curățe, să le retușeze … să le falsifice pentru a ieși din ticăloșiile pe care le-a produs și să dea vina pe morți, pe piloți, pe colegii mei, pe prietenul meu HUCI…! Sincer să fiu, l-a dus sau nu mintea, dar sigur sunt că e o mârșăvie comună. Bineînțeles, că a pus botul “cârtița infiltrată în cadrul Comisiei de Investigare din CIAS!!! Câtă perfidie!!! Ăsta a făcut toate jocurile, și la locul faptei și pe timpul audierii ca martor, insistent chemat! -Domnu´ D.S., dom´le tot peste graniță sunte-ți, tot? Vă rog, când aterizați în țară la noi să vă faceți timp și să treceți un picuț și pe la noi, să închei odată dosarul ăsta”, i-a zis șmecherește d-na anchetator, prin telefon…!!! Trebuie reținut acest aspect pe care am încercat să-l relatez printr-o proprie logică, însă mai trebuie să știi că d-na procuror mi-a strigat în față, cu mărire de pupilele: … vă dau afarăăă, dacă mai vorbiți cu martorul, eu conduc aici… audierea…ați auziiiit”!!!. Vai de mine, ce greu mi-a fost în acel moment!!! Până atunci, până la acel răgnet, de satrap-frustrat, nu am știut că și pe pământ poate să-mi apară… “vălul negru”, adică plecarea sângelui din cap către picioare!!! Toată viața mea voi regreta că…, nu i-am… zis: așa să vorbești lu´ bărbactu´, dar n-au intrat zilele în sac! Mai departe, află mamă alte fapte reprobabile ale acestui inginer făcător de avioane pe bandă rulantă, cu decolări în enșpe zări pentru vânzare, ba în București, ba în Ploiești, ba în Buzău, ba la Cluj, ba la Berlin, ba la Roma. Ar fi urmat Istambulul! Dar pentru asta, pentru a putea trece cu avionul paletizat prin strâmtoarea Dardanele, inginerul mai avea nevoie de încă un zbor de testare.În mod obligatoriu trebuia, pentru omologate și vânzare, și un zbor tehnic de verificare și consemnare de autencitate. Zbor cu mare risc de siguranță! Așa că, pentru finalzarea testări impuse, inginerul avea neapărată nevoie de încă un pilot la bordul avionului. Pe ăia de la autoritatie nu-i bagă în seamă, nu-i întreabă și nu le cere nimic…, ce…, sunt niște puțoi!!! Ș`apoi, ce e avionul lor… !?,… ce sunt pe pista lor…!?. Iar aici, pe izlazul ăsta, nu-i nici un reprezentant de la ei…, așa că…, fac ce vreau eu!!! Eu sunt și inginerul, și proiectantul, și constructorul, și proprietarul avionului!!! Numai că, acest pilot trebuia să fie bine antrenat, cu mii de ore de zbor, cu zborul de antrenament la zi, cu mare, cu foarte mare experiență! Și-n acest mod, cu toate lecțiile premeditate și bine ticluite, inginerul îl solicită și pe al patrulea pilot, pe HUCI Victor!? Doar acesta era expertul adevărat, pilotul faimos. HUCI Victor era omul potrivit. HUCI Victor era și instructorul de zbor al proprietarilor de avioane ultraușoate făcute și vândute de ăst` inginer. Cu mânuța lui justifică toate acestea, printr-o puerilă scriere, astfel: mențonez că era necesară și prezența d-lui Huci, copilot, în vederea stabilirii performanțelor aparatului la greutatea maximă de decolare. Pe dl. HUCI Victor l-am cunoscut cu ocazia unei vizite pe care a făcut-o la Romaero, împreună cu dl. C. C. din Buzău, unul dintre proprietarii unui avion construit și vândut de mine”…. Deci mamă, poți să te superi, dar repet, repet, însă nu ca o moară hodorogită ci, pentru conștientizareatuturor: 1) inginerul l-a cunoscut pe HUCI Victor în fabrică, lângă avionul care creștea bucată cu bucată asamblate pe una din cele trei structuri comandate și fabricate la Romaero. I-a arătat avionul în care va muri. În uzină HUCI Victor a fost prezentat de dl. C.C., de amnezicul proprietar al unui avion F99 Rambo fabricat și cumpărat de la inginer, de la dl. F.V.; 2) Dintotdeauna conștiincios, HUCI Victor execută duminică, 10.07.2011, pe un aerodrom din Râmnicu Sărat, câteva zboruri de reluare a antrenamentului pe un avion ultraușor de tip F99 Rambo. Pe avionul personal al d-lui C.C. din Buzău, avion similar celui care peste două zile i se auto-oprește motorul în decolare; 3) Peste două zile, pe 12.07.2011, dis-de-dimineață, cu mașina personală dl. C.C. sosește și bate la poarta familiei HUCI, servesc împreună o cafea și pleacă în direcția Șirna-Tăriceni, via Ploiești. 4) Inginerul scrie: era necesară și prezența și a d-lui HUCI, copilot, în vederea stabilirii performanțelor aparatului la greutatea maximă de decolare”. Spune sincer, scrie negru pe alb dl. inginer, proprietarul avionului care s-a prăbușit din cauze tehnice. Tehnice, dar nu repet pentru tine mamă. Poate aude un vecin cu ciudă pe noi și ne pârăște de… conspirație împotriva satului de drept…!? Dăăă.. drepți, d-na procuror! Avionul nu s-a prăbușit din vina piloților pe care dl. inginer proprietar i-a angajat pentru testarea unui avion nou, construit întro fabrică. Avionul s-a prăbușit din cauze tehnice. Punct. Modificat în ascuns, pe furiș. Punct. Pe aceste filoane trebuia să scormonească, d-na procuror! Punctez, avion modificat de inginer, adică diferit constructiv față de original. S-a mai descoperit că inginerul a predat în fals dosarul tehnic al avionului” la autoritatea de certificare, Aeroclubul României. Toți de la autoritate au dormit în front! Dar Comisia de Investigare a constatat,în sfârșit,un fapt depistat și desconspirat, documentația depusă de către inginer la Aeroclubul României nu corespundea cu configurația constructivă a aeronavei”. Crezi tu că până acum, să nu fii citit d-na procuror!? Dacă nu, atunci îți spun ție, să ne audă și ea: când executați investigații, indiferent sub ce aspect, dar numele crezului „CERCETATE RIGUROASĂ”, mai întâi și-ntotdeauna să beliți ochii!!?? Sfat deontologic și revoltător vorbind, nicidecum dintr-odată, din marea doțință de a… împrăștia norii! Și acum mamă, țin-te bine, urmează crima, altfel nu pot defini această acțiune făcută cu premeditate. Nu, nu este acțiune. Este o infracțiune de sustragere și distrugere de înscrisuri. Urmată de înscrisuri sub semnătură privată falsificate de inculpat.

- Aoleeeu, ce gogomănie, în ce te-ai băgat mamă! Spurcații, chiar așa au procedat? Iartă-mă, ai dreptate, ăștia-s satana pe pământ! Ferește-te de ei, că nu-i vezi, nu-i auzi. Zici că-s aci, când de fapt îs dincolo. Feciorul meu drag, nu știu cât oi mai trăi, câte zile mi-a dat Dumnezeu, însă îți spun o taină: ăștia, diavolii, sunt peste tot. Sunt uniți și tare puternici. Numai crucea îi face să dispară.

- Zici, crucea lor de la căpătâi!?

- Nu, păcătosule! Vorbesc de semnul cricii, cum te-am învățat: în numele Tatălui si al Fiului și-al Sfântului Duh, Amin. Ascultă-mă tu, da de data asta, dă-te mai aproape. Satan niciodată nu acționează singur, doar în haită, toți aleși pe sprânceană. Este forța nevăzută din spatele păcatelor. Este crud și nemilos. El are invidie față de Dumnezeu. Demuuult de tot, l-a pus și pe Hristos să se închine în fața lui. Ca să nu-l găsești își șterge urmele de la fața locului. Bagă la cap pentru totdeauna și transmite mai departe: satan este dumnezeul unui sistem”. Este cel dintâi în: minciună și ipocrizie; cruzime și distrugere; infracțiuni, lăcomie și corupție. Feciorul mamii, doar știi cât te iubesc, află de la mine, ai o singură șansă pentru a te apăra, că de învins nu poți. Trebuie să rămâi lucid și să veghezi.

- Doamne Dumnezeule! Doar tu mai învățat să citesc întotdeauna problema până la capăt și apoi s-o rezolv. Tot ce-mi spui e de preț. Însă, fii drăguță și lasă-mă să narez până la capăt, să poți da un sfat dibaci. Unde…rămăsesem? Dacă mă tot întrerupi…

- ..io ți-o spun paia dreaptă. Tu ai venit la mine. Și ce rost mai are efortul tău dacă eu ascult și nu înțeleg mare lucru. O să te opresc de o mie de ori, de câte ori e nevoie. Să-nțeleg și eu ceva că altfel, mă uit la tine „ca curca-n lemne

- …trec iar la primul procuror cel care, chipurile, nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute! Intervine șeful său, îl bate pe grumaz, îi i-a dosarul pentru, ghicește? Misiune îndeplinită prin viciu de procedură? Diversiune? Favorizare infractor sau prostie cât cuprinde!?! Eu bănuiesc ceva dar, ceea ce știu exact este că între timp a fost… avansat… și-n …funcție! Apoi, procurorul-șef-basma curată repartizează dosarul la alt… ostaș. Din lac în puț! De data aceasta, la o doamnă procuror. La prima vedere, era numai lapte și miere, cu rânjete până la ureghi! Mie mi s-a părut că are un simulacru, un behăit parșiv! Și i-am zis unui prieten. El însă mă contrează…nu că, mai așteptați, mie, ba dimpotrivă… La a doua întrevedere, am ghicit-o la fix. Doar știi intuiția mea de rac, că tu mai adus în această zodie de… sensibili și timizi, nu”? Trebuie să știi că e genul de femeie pe care, bineee o mai definea mamaie: pupă sfinți și cacă draci!

- Ptiu, nu mai vorbi așa că te aud vecinii și râd de noi.

- Să râdă cât or putea, dar să ciulească toți urechile și să treacă pe recepție pentru a afla, de ce sunt așa revoltat și scârbit? Auzi, și-nchină-te! Această doamnă procuror, mamă a doi copii minori și ce mai pui, buzoiancă de-a noastră, dar sigur cred că-i venetică, a reușit performanța inimaginabilă de a depăși murdăria de dinainte, prin abuzuri incredibile, inadmisibile, care m-au făcut să-mi aduc aminte de regimul de tristă amintire. Când șăful” ei a scris negru pe alb: vă facem cunoscut prin prezenta, era o adresă, că toate probatoriile solicitate de dvs. vor fi administrate în cauză”, am crezut că dreptatea, binele și adevărul vor învinge, că barem această doamnă procuror este corectă, dreaptă, cinstită, că va acționa competent și cu bună-credință, pentru a strânge probele necesare aflării adevărului și lămuririi cauzei sub toate aspectele, în vederea justei ei soluționări. Vai…! Cât m-am înșelat! Ți-ai găsit, frică de Dumnezeu la un om fără nici un Dumnezeu, care de-a lungul timpurilor, s-a robot-izat și face pașii numai după umilul, am înțeles, să trăiiiți!!”

- Calmează-te fiule! Înțeleg ca mamă vehemența ta, dar cum să reușești printre ăștia care taie și spânzură fără milă. Azi fac spurcăciuni, da mâine talpa iadului va fi casa lor de veci! Mai bine, tu privește cerul și deapănă-mi tainele zborului din neantul nopții! Tot timpul m-a înfricoșat gândul ăsta!

- Se adeverește, că tot românul s-a născut poet! Deși cu ultimile vorbe mi-ai atins coarda sensibilă, nu mă pot abține, pregătește-ti timpanele: încurcate sunt căile Domnului” a zis un poet străin, parcă englez, dar eu strig cât mă țin bojocii…

- Vezi să-s la animale, la om îs plămâni…

- Întortocheate-s căile justiției! Cimentez eu acest adevăr crunt, deoarece o mironosiță sau cuiul lui Pepelea, că nu-mi vine un cuvânt atotcuprinzător care să-i descrie și mintea și inima și… spatele!, încalcă dispoziția instanței privind efectuarea expertizei tehnice și culmea, audierea martorului cheie. Cică-i plecat în misiune în străinătate!!!… nimerit spus…a fost scos de sub lovitură…activități importante, de legătură între personalul de conducere și execuție al societății și Divizia Business Jet…chestii, trestii!

- Mă, aiurezi? Mai bine spune-mi tu mie ceva: ăsta-i militar!?…

- Într-un fel da, dar nu ăsta-i subiectul esențial. Acum, ce mă roade pe mine este soluția de dată de doamna´n robă cu însemnele gradului”!Ce a făcut primul procuror, a executat și al doilea procuror. Nici unul nu a auzit, nu a citit că inginerului de tip “patru întrunu”,proiectant-constructor-proprietar-precupeț de avioane, a schimbat pe furiș instalatia de combustibil după cum i-a poftit inima! Fără să spună, să declare nici la autoritatea de certificare și nici piloților! Rețineee mamă, motorul avionului cu o instalație de combustibil modificată s-a auto-oprit în zbor, în decolare la 15-20 metri față de pământ. În secundele 2, 3 avionul nu mai putea fi comandat, manșa era… bleagă, nu avea eficacitate la comenzi. Piloții nu au putut să schițeze nici cel mai mic gest. Avionul s-a angajat, s-a prăbușit fulger, tot pe partea stângă ca la primul zbor, a percutat solul și a luat foc. Pârjolul a făcu imediat scrum avion dar și pe pilotul-inspector Mircea TOADER. Celalt pilot, a doua ființă umană, prietenul meu, pilotul-instructor HUCI Victor s-a târât singur din flăcări, însă cu căile aeriene respiratorii superioare prăjite. Întrun sfârșit, sosește o salvare după mult, după foarte mult timp, după dezmeticire, alarmă la 112, timp pe drum de la Ploiești la izlaz. Bietul pilot, ce om minunat, ce camarad, este cărat prea târziu într-un spital unde moare cu familia în multă jale la căpătâi, după 18 zile de comă indusă! Nenorociții! Nu tu pompier, nu tu salvare, nu tu medic, nu tu felcer, nu tu medicamente, nu tu apă…!! Dar nimic, nimic, doar un inginer care a construit un avion cu modificări în concepție proprie, un inginer care pe timpul zborurilor de testere a declarat cu nonșalanță, că… el făcea cafele!!! Cu siguranță, e mușcat de molii, urgent trebuie controlat la Bălăcenca! Un inginer căruia i se permite de primul procuror, să dosească documentele de importanță excepționalăși să le predea mai târziu! Ceee rușinooos! Partizan sau…dijmar!!!??? Și ăsta trebuie controlat, dar în/din altă parte!!!??? Locul catastrofei aeriene s-a produs într-un pustiu, un izlaz închiriat prin telefon pe câțiva arginți pentru zboruri tehnice de omologare. Cum spuneam, un câmp departe de ochi curioșilor. Evident, era în custodia primarului și a unui administrator iresponsabil, cu o tentativă eșuată de obținere a autorizării de folosire sub denumirea de … câmp destinat zborurilor sportive. Au zis cu toți, las` că se poate și așa! De ce oare aici, din moment ce fabrica avea pistă, autoritatea de certificate avea pistă, faimosul aerodrom Strășnic era la doi pași!? Și oare de ce primul, chiar primul pilot selectat și desemnat de autoritatea de certificare, dl. U.G a refuzat misiunea aeriană din…pustiu!? Pe organele judiciare le-a durut în… cot să afle! De ce oare!?

- Oprește-te, îmi vine să vomit, mă doare inima… Nu se poate maică, nu înțeleg, ce interese a avut d-na procuratoare, în primul rând să-și bată joc de familiile acestor piloți care au plecat la Domnul, și-n al doilea rând să se facă de rușie!!!???

- S-a făcut de căcat atunci când a dat citate din tratatul unui mare profesor, care au legătură cu ce a încropit ea și cu ce a hotărât instanța precum „sula cu prefectura. Eu nu o suspectez de necunoaștere, ci de rea credință, de intenție de a comite un abuz, o acuz de SPERJUR.

- Maică, sunt total năucită, cum adică…?

-… simplu, întrucât acest inginer frivol, nu știu pe cine-l are la… împărăție, a fost scăpat inițial de primul procuror de caz, iar acum se încearcă, se insistă prin amânarea pronunțării, să fie scos curat ca lacrima și de al doilea procuror. Și mai simplu, de fapt mai grav, a fost și este protejat de un Mare Grup compus atât din tehnicieni-subalterni, cât și din dezidenți” pe care i-au tot sufocat economiile(…!!) dar s-au descurcat printr-o nișă și au ieșit din acest impas prin a cumpăra avioane de la…taraba acestui inginer, similare cu acesta care s-a prăbușit. Totodată este cocoloșit, într-adevăr cu mari bâlbâieli, de niște directorași care se dau cocoși, își aruncă invective, adică se jignesc reciproc, prin înscrisuri în adrese oficiale dintre instituții, autorități. Sincer să fiu, atât cei de la autoritatea de certificare cât și cei de la cea de investigare sunt nevoiți să-l acopere cu vehemență. Sunt în… aceiași troacă! Amintesc una, două, nu pe toate, altfel se trezesc și iau la buchisit reglementările, legile. Prima chestiune: autoritatea de certificare, printr-un specialist de avioane ultraușoare, trebuia să facă inspecții tehnice periodice pe timpul proiectării, fabricării structurii și asamblării avionului în totalitate. Punct. A doua chestiune: pilotul-inspector nu se schimbă când și cum vrea el, pe timpul unei misiuni „de zbor tehnic în vederea omologării unui avion” decât, în cazuri speciale. Punct. Detalii, în instanță! Mai departe vorbind, e cel mai grav, se mărește grupul care… lucrează, face, desface și apără. După catastrofă fiind încolțit, grupul a trecut la apărarea „toți pentru unu”. Dar recunosc sincer, nici un membru al acestui balșoi gruporganizat” n-a părăsit corabia. Scot pălăria, dar nu mă voi înclina niciodată! Păi cum să nu, iată, chiar însuși Marele Director General al Societății Comerciale, în curtea căruia s-a fabricat avionul „pâș-cu-pâș, l-a tot poleit în fața organului de cercetare pe acest inginer, autointitulat sau recunoscut Lider Național în Proiectarea și Construcția Avioanelor Ultra-ușoare, nu-i treaba mea. Uite tu cum l-a luat în brațe: prin ducerea în eroare a organului de cercetare, cu schimbări de poziții consemnate în adrese oficiale. Ba și refuzuri categorice de sprijin al investigării și deziceri ordinare în înscrisuri.

- De copile, o fi muncit mult, și azi e puternic, e stăpân pe situație, face ce vrea el, e fabrica lui. Așa că nu te băga…

- Nu, nu-i a lui. Și dacă ar fi patronat societatea lu´ tată-su, era obligat să coopereze cu organele de investigare, de cercetare. Au murit doi oameni pe produsul nou fabricat supus testării, adică pe avionul proiectat, făcut, testat, verificat și certificat în fabrica condusă de el. Unde a fost numit Director General și nu selecționat prin concurs. Scuze, mi-a scăpat, am început să uit, astea-s funcții unde, după…, s-a ordonat: „ocupați gările!!! Ce-i greu așa? Cu sprijinul direct și nemijlocit al tehnicienilor și al altora din subordinea lui directă a fost fabricat avionul. Dacă inginerul construia avionul, pardon, avioanele, că au fost mai multe, în hala de la fundația proprie, ori nu se vindeau, ori primea pe ele un preț derizoriu, similar cu al unui zmeu chinezesc. Acum e clar, sau nu? Că am mai multe de spus în acest caz deocheat, cusut cu ață albă! Chiar și-n altele, mai vechi! În curând toate se vor rostogoli cu efectul bulgărelui de zăpadă. Ascultă tu, dacă până acum, nu a vrut mușchiul Domniei Sale să predea probele forte, întreaga documentație tehnică de proiectare, de construcție, de verificate, de asistență tehnică corectivă și mai ales documentele de proveniență a întregului ansamblu de piese și dispozitive aeronautice însoțit de certificatele de calitate și garanție în scopul unei cercetări serioase, nu-i clar, că este călare pe cai năzdrăvani care mănâncă jeratic!?

- Ba io cred, din câte mi-ai spus. E posibil ca boierul ăsta, așa de puternic cum e, să te scuipe ca pe o măsea stricată…

- Ce vorbești, ai uitat că fiecare naș are naș!?

- Și, crezi că mai ești mare și tare…!?

- Da, pentru că sunt cu adevărul la mână. Cumva vrei să știi cauza pe care a invocat-o atunci când nu a predat arhiva descriptivă a avionului?

- Da vreau, că prea te-ai aprins la față, ești ca racul în oala de pe foc.

-Închină-te și blesteamă, merită! Iată ce-și permite persoana asta influentă să transmisă către instanță, în prima fază:toată documentația la care faceți referire a fost depozitată conform Legii Arhivelor Naționale dar camera a fost supusă unor mișcări seismice și ulterior ploile torențiale au inundat-o, distrugând o parte din arhivă printre care și documentele pe care le cereți, bla, bla…

- De râsul curcilor, nu alta! Dar femeia aia, procurăreasa, cea care a pus-o șeful ei să repare greșelile colegului, a crezut, nu l-a reclamat, nu l-a pârât mai sus? Chiar e de lemn Tănase, nu a făcut nimic!?

- Ba da, mi-a râs în bot, parcă a vrut să-mi zică: măăă nu te băga în ieslea altuia! Dar acum, ascultă până unde merge nesocotința ăstora din conducerea fabricii. Urmează știrea bombă! La insistențele mele prin organul de cercetare, după aproape doi ani de la prima adresă, boierul ăl` mare și tare nu mai catadicsește să răspundă personal. Însă, cu mult zel și nesăbuire, directorul general adjunct comunică sec, dar prin formularea unor noutăți alambicate cu al căror conținut m-a lăsat mut, așa, cum rămâne tot omul în fața unei minuni: „la noi în societate s-au executat lucrări de fabricație la câteva repere destinate unei aeronave RAMBO F99. Lucrările s-au executat în baza unui contract de sponsorizare și a unei comenzi interne de susținere a sponsorizării. Deoarece nu au fost puse la dispoziția organizației de producție a societății S.A. date aprobate (desene oficiale, specificații proprii proiectantului, etc.) execuția lucrărilor nu s-a realizat în cadrul aprobat al Sistemului Calității din societate și doar sub responsabilitatea societății S.A.(!!!). Astfel, fișele de lucru utilizate pentru operații nu au fost certificate cu declarație de Inspecție Finală, motiv pentru care acestea nu s-au constituit ca înregistrări tehnice ce trebuie păstrate și arhivate în societatea noastră(!!!). Fișele de lucru au fost urmărite și preluate de beneficiarul contractului de sponsorizare, respectiv de Fundația Icarus, prin Președintele acesteia, dl. inginer F.V. Societatea S.A. nu a întocmit și nu a emis nici un document de certificare a conformității componentelor fabricate deoarece referențialul Date Aprobate nu a fost prezentat și oficializat în societatea S.A. Uluitor, nu!!! Dacă citeam știrea asta în avionul supersonic mă catapultam…. Dar, fiind la sol, mi-a venit ușor…ușor… să mor…!!!

- Măi băiete, tu ai fost un curajos, ai iubit aviația și te-ai zbătut vreo cinci sau zece ani să nu se cumpere avioane multirol vechi în Forțele Aeriene Române. Când te-au schimbat și ai urcat mai sus, ai avut curajul să pui trei condiții: prima să fie noi”; a doua să fie noi”; a treia să fie noi”! … de s-a dus buhul peste șapte dealuri. Ți-ai pus în cap și șefii și unii colegi. Dar mai știu, că nu ai luat cuvântul în fața președintelui țării când v-a dat adunarea în sala aia specială să facă lobby…și… ăla… noul șef al aviației militare… a citit după o foaie că… piloții Forțelor Aeriene Române vor avioane vechi, hi, hi, hi…!!!… Așa că tu vezi numai bârna din ochiul altuia nu și gunoiul din ochiul tău. Vezi mamă?… că și la voi au fost neghiobi…!! Și știu bine că ai rezistat și la … Experimentul Ciorogârla”!!! Iar acum, te vaiți ca o cocotă păcălită de miliție. Văd și simt, de mi se sfâșie sufletul, ești pătruns până-n rărunchi de cazul ăsta. Reciți expresii, pasaje, vorbești cu sârg și patimă. Dar sfatul meu de mamă este aidoma cu vorbele astea: “dacă ai intrat în horă, apoi joacă”. Deci, luptă-te cu gașca asta de nemernici. Însă, să fii atent și-n față, și-n spate! Cu probele pe care le ai, dar și cu ajutorul rugăciunilor mele la Dumnezeu, vei reuși să aperi onoarea colegilor tăi, săracii de ei, morți nevinovați! Da să știi băiatul mamei, eu nu blestem pe nimeni, eu mă voi ruga numai așa: iartă-i Doamne pe toți cei care s-au strâns roată în jurul unui om necurat și cu prihană! Că…poate… n-au știut ce fac!

- Nici un, poate! Sigur, au știut. De ani și ani… lucrează împreună!!! Da, așa voi face. Am răbdare și mai aștept până instanța se va pronunța, că a amânat, a tot amânat pronunțarea. Întrezăresc că v-a analiza corect și corelativ cu gravitatea faptelor.

- Lasă dracului pronunțarea, doamne iartă-mă, și fă repede un memoriu către Procurorul General al României, către ministrul justiției, către organismele Comisiei Europene cu atribuții în Domeniul justiției. Presimt, vei izbândi!

- Extraordinar, deșteaptă ești! Da tu de unde știi pașii ăștia pe care mi i-ai spus ca din carte.

- Păi cum crezi, degeba mă uit la telivizor?

- Să trăiești ani mulți, trec la executare!

- Te-ai prostit la bătrânețe! Nu executa orbește ce-am zis eu. Gândește întâi, filtrează bine și apoi execută, așa cum te-am învățat de mic!

- Dragă Mamă, mulțumesc frumos! Deja m-am înrolat pentru războiul cu acest aghiuță, chiar dacă a reușit o performanță formidabilă în Societatea Aeronautică: a redus reclamațiile clienților de la patruzeci medie pe avion la trei!! Acest miracol a fost posibil prin asistarea companiei aerospațiale în îmbunătățirea calității fabricației produselor!!! Priceput slujbaș, nu!? Oare, o fi priceput și esența și rostul plângerilor noastre!? Azi, noi avem încredere nestrămutată că instanță. Desigur, aceasta va cântări, mai devreme sau mai târziu cu corectitudine, toate probele riguroase, doar cele strânse bob cu bob fără neghină, pentru aflarea adevărului. Avem certitudinea că „dracul” nu va reușiîn vecii vecilor să oprească lacrimile de pe obrazul copiilor și soțiilor, nepoților și rudelor celor doi piloți decedați întro misiune aeriană, de pe timpul unui angajament pentru testarea unui produs nou,fabricat întro Societate Aeronautică Românească de Importanță Strategică.

În consecință domnilor de oriunde efemer vă aflați, nu veți izbândi să-l apărați pe“dumnezeul unui sistem”… nici în formații suple sau numeroase și țintite din trei sau patru direcții. Voi nu veți pângări monumentele funerare și, cu atât mai mult, imaginile frumoase păstrate în memoria noastră ale celor doi piloți-militari-rezerviști, Victor HUCI și Mircea TOADER, decolați prea devreme în neștiut! Noi vă asigurăm, vor deveni imaculați și-ntotdeauna vor fi comemorați cuviincios și creștinește! Bineînțeles, numai cu sprijinul nemijlocit și neprecupețit al INSTANȚEI.

Coleg de breasla si prieten,

Gen. rez. Stefan Ion

NOTA REDACȚIEI – Responsabilitatea juridică a celor afirmate în acest articol aparține exclusiv autorului, respectiv d-lui general în rezervă Ștefan Ion.

3 Comments

  1. Ioan Neagu

    July 28, 2016 at 11:30 am

    Buna ziua,

    In calitate de fost sef al Sectiei Securitate Zbor din cadrul SMFA,
    si intrucat implicat in multe comisi de investigare a accidentelor de aviatie, pot sa va asigur ca cele prezentate de dl. gl. Stefan Ion, un profesionist in materie, sunt de neimaginat si de o gravitate deosebita privind modul de investigare a unei catrastofe de aviatie. Rusine pentru cei care cred ca activitatea, si nu in ulttimul rand viata noastra a aviatorilor, nu are nici o valoare si poate fi negociata “la masa verde”. Sunt alaturi de dl. gl. Stefan si cred ca adevaratele cauze ale catastrofei vor fi identificate iar cei care au dat dovada de … “lipsa de profesionalism” vor invata ca in aviatie reglementarile care sunt in vigoare trebuie respectate, pentru ca acestea sunt scrise cu sangele pilotilor implicati in accidente/catastrofe de aviatie.

    Cdor. rz. Ioan Neagu

  2. Radu.C.

    August 1, 2016 at 8:57 pm

    Asa este!Pacat,ca nu luati mai multi atitudine!Sustineti demersul acestui om de mare valoare in lupta lui pentru aflarea adevarului!Nu va parasiti colegii!

  3. Vasile

    December 4, 2016 at 12:58 pm

    Am gasit acest articol intamplator. Am ramas foarte mirat. Sa va spun de ce: N-am nici o legatura cu constructorul acestui avion (de fapt am si incercat sa-l contactez fara succes),insa anul asta am devenit coproprietarul unui exemplar ”Rambo F99” si asta ptr ca desi initial avionul era ”abandonat” in curte datorita unor astfel de zvonuri, l-am studiat mai atent, am citit despre constructia lui si mi-am dat seama ca este unul dintre cele mai solid si serioase constructii de ULM din lume si pot sa spun asta ptr ca este construit cu ”cadre, lise” nituri si panouri de dural exact ca un avion.In afara de asta eu zic ca echipa a reusit ceea ce mari fabrici de ULM (anul asta am vizitat chiar si fabrica Pipistrel in Slovenia) nu au putut. Adica acest avion zboara si cu 55 indicat fara nici un fel de ”vortex generator” dar, mai ales zboara si cu 200 (si asta cu un motor de 80 CP) !!!! Asta este o foarte mare realizare pentru ca avioanele ULM ori sunt de viteza mica cu profil gros etc etc si atunci pe croaziera nu pot dezvolta viteza ori invers. Rambo are un unghi spre neutru din calaj si un profil reusit ceea ce-l face ca sa zboare si cu viteza mica iar cu flapsul pe negativ ”alunca” incredibil de usor in fata! Repet, nu am nici o legatura cu proprietarul , cu vreun om din echipa, am in jur de 1000 de ore de zbor pe diferite clase de aeronave (planoare, TMG si ULM), sunt instructor de zbor , am zburat cu multe tipuri de ULM de viteza sau STOL (Pipistrel, Sting, Savannah,Icarus C 42, Festival, Zin Savage, Fascination, CTSW, CTSL, TL, Fox,etc) , sunt fost cadru militar aeronavigant deci il salut si pe domnul general insa avionul m-a surprins intr-un mod foarte placut, il zbor deja de approape 100 de ore si am trecut muntii tarii de multe ori cu el, am aterizat pe tot felul de terenuri , este foarte stabil in turbulenta, PRACTIC NU VREA sa se angajeze datorita asietei generate de unghiul neutru de calaj si ”burta” portanta” care spre ”unghi critic” participa la portanta . Pur si simplu simt o mandrie ca este construit la noi .Este pacat ce s-a intamplat la Sirna. Am auzit si eu zvonurile inainte sa vad avionul si am ramas si eu cu aceeasi impresie desi avionul era in curte in fata mea… Am desfacut avionul parte cu parte, l-am investigat, am montat o elice Ivoprop cu reglaj pas de la bord si de atunci nu l-am mai ”lasat” si-l zbor cu placere de cate ori am ocazia. Parerea mea este ca a fost o intamplare nefericita care din pacate a dus la oprirea din productie a unui avion MINUNAT si la un pret foarte mic comparativ cu altele mai putin performante.Si sa nu uitam consumul care se invarte undeva pe la 10=12 litri !!! Sau oare tocmai asta sa fi fost problema ptr care s-a oprit ? Respect pentru pilotii cazuti, doar ei stiu ce s-a intamplat in cabina insa este pacat sa invocam nustiu ce necompletari de documente. Atasez cateva linkuri cu zborul acestui minunat avion (inclusiv cu viteza minima de zbor) iar pentru cei sceptici in continuare, pot sa ofer info la fata locului la Cluj. Bafta si zboruri fara incidente !
    https://www.youtube.com/watch?v=aDRbAa6WZLM

    https://vimeo.com/194194080

    decolare in cativa metri si panta accentuata

    https://www.facebook.com/FLYSILE/videos/pcb.1142550945793583/1142550549126956/?type=3&theater

    viteza minima
    https://www.facebook.com/FLYSILE/videos/1124411290940882/?pnref=story

    croaziera

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1121435171238494&set=pcb.1121406001241411&type=3&theater

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *