16 January 2018

IUBIREA SE ÎNVAȚĂ?

By on March 3, 2015
RELIGIE

Sunt plictisită de politică, de telejustiţie, de bătutul apei în piuă al trimişilor nevorbiţi ai partidelor la diferitele dezbateri, de informaţiile dramatice, pe care nu le iau în seamă vremelnicii guvernanţi, cum ar fi „amănuntele” că: la precedenta testare PISA, România se află pe penultimul loc din UE la testele de citit şi ştiinţă (science) şi pe locul trei de la coadă la matematică, că, în UE, forţa de muncă din România are cele mai slabe abilităţi în domeniul IT, în condiţiile în care 77% nu au nicio competenţă sau au un nivel slab de pregătire, că, în privinţa pregătirii universitare pentru piaţa muncii, „este o îngrijorare majoră”, universităţile adaptându-se încet la cerinţele pieţei, că suntem pe ultimul loc în Europa la investiţiile în cercetare, că în România se dă şpagă la doctori de şase ori mai mult decât media europeană, că…

Vă spun drept că, dacă la lansarea subiectului, am fost interesată de studierea religiei în şcoli, după ce au început discuţiile, mi-a trecut, pentru că, după părerea mea, nu prezenţa sau absenţa obiectului Religie trebuie discutată, ci conţinutul materiei, competenţa, calitatea profesorilor. Ce urmăreşte studierea acestei materii? Cărei părţi a creierului i se adresează? Despre ce se învaţă? Despre frică, despre pedeapsă? Sau despre iubire, înţelegere, compasiune, empatie cu ceilalţi? Este vorba de acumulare de informaţii sau despre modelarea gândirii, a sufletului? În ce măsură îi influenţează pe copii această luptă la vedere? Şi, până la urmă, cine hotărăşte pentru calea copiilor? Părinţii, Şcoala, Biserica? Las discuţia pe seama oamenilor… mari, şi mi-ar plăcea ca aceasta să nu transforme partenerii în duşmani. Este vorba despre viitorul copiilor noştri.
Poate pentru că primăvara e aici sau foarte aproape, văzând tot ce se întâmplă, aici şi aiurea, de câteva zile mă preocupă întrebarea Iubirea se învaţă? Iubirea pentru cineva sau pentru ceva. Aproape am certitudinea că ura se învaţă. „Educatori” sunt tarele noastre, neîmplinirile, invidia, urâtul, egoismul… Dar iubirea? Cine ne învaţă iubirea? Cine ne învaţă să răspundem la iubire cu iubire? Dar la ură cu iubire? Poţi fi autodidact în iubire? Iubirea o vezi sau o simţi? Cine ne arată cum să mânuim „instrumentele” iubirii? Dar care sunt aceste instrumente? Vorbele sunt iubire? Adevărul, chiar dacă, uneori, răneşte, e iubire? Flatarea e iubire? Dacă iubirea se învaţă, când se învaţă, cine sunt profesorii? Părinţii? Dacă aceştia, paradoxal, din prea multă iubire, nu sunt buni profesori, rămânem fără iubire? Cine ştie dacă iubirea se învaţă…

Mioara VERGU – IORDACHE

Director OPINIA NAȚIONALĂ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *